Skip to main content

cuti

Tips bercuti murah dan mudah 101



Cuti ooo coti

Assalamualaikum..walaupon rumah ni takde orang tapi saya tetap gigih untuk menulis dan bercerita..hahah..ayat macam sedih.., tapi bersyukur la ada entry sebelum tahun baru kan, 
sangat impressive..good job aino..(tepuk bahu sendirik)

Oklah, da ujung2 tahun ni semua dok pakat bercoti..holiday sana sini anto la surat mohon bercoti..ok fine, kadang-kadang kau orang view ig member2..artis2 de g obesea la, main snow la, xpon main-main air di gigi pantai PD tu (which is kadang2 berdating asik2 di pantai sajok) bile da 
kawen pon g pantai hahah..tak  membina rasanya.

Kita start dalam rumah, pa hal nak cuti tapi dalam rumah kan hahah, kat astro tu banyak 
cite2 bes kalu rasa tak best dan asik ada ulangan pa kata korang langgan astro 1st bila da 
beli kau tengok peti ais korang ada pa, spagetti, tomato puri, ayam cincang so masak la 
spagetti ka nasik lemak ka, pastu alang-alang wat churos untuk desert katanya ala bukan ssh nau, tepung, butter, gula and so on cari piping bag guring hahah..sos coklat? Xdak dark chocolate hang buh la milo cair2 dengan butter dan susu gitew, air blend ja tembikai yang terbongkang dalam peti ais tu..syokkn. Kalau petang2 wat la cucuq dengan kopi pekat melekat sambil baca buku tepi beranda rumah

Ok kat luar rumah plak, set2 la dengan adik beradik buat bbq sambil2 pasang set karok kat beranda tu mesti seronok la, dak pon ajak diaorang main konda kondi xpon badminton yang lain dok sorak

Ok nak keluar gak, keluar la..g shopping complex..siap2 dari rumah beli tiket wayang on9, bukan pa cuti2 ni ramai ummah keluar jugak dari jenuh beratur beramai2 buat habis mood ja kan..

Tapi sekarang ni mane2je penuh dengan ummah keluar untuk berhibur, ok lah kan da makin ramai, terasa padatnye dunia ni kan heheh..aku ingat lagi time pokemon tengah on dulu, penuh taman ko dengan ummah dok cari pokemon, hahah aku pon syok oo, tapi ade gak acik-acik yang ber zumba chewah, de orang kate zumba leh kuruskan badan tapi bagi aku xde la sangat, kurus badan ni kena displin xde sebab togak teh kurus kau kurus atau berzumba 
saban hari kau kurus tapi ujung-ujung dunia kau melantak starbuks yang kau rase hipster sangat tu xtau kopi tu kadang-kadang ade whipping cream yang belemak berkrim, klu nak sangat minum espresso hahah..tapi sori kopi bukan untuk kurus k..adoi melalut kurus badan plak..kau rase..

So tips ni xde la membina sangat aku tak suh pon korang ikut tapi just simple idea for u from me..hahha..ayat sendu sangat kan. Di akhir hujung tahun 2016 ni, kehidupan makin lama makin struggle, mencabar bukan hanya untuk orang-orang dewasa, tapi budak-budak kecik pon da rase stress idup kat dunia ni sekarang, jadi sebagai dewasa jangan 
bebankan anak-anak ni..sayangi diaorang jaga baik-baik dan gembirakan diaorang walaupon kehidupan korang sendu ke laut dalam, 
kpandanglah anak-anak ni pasti tenang umpama tiada boya didalam air kolam renang.

Oklah aku mengundur diri dahulu, kalau ade jodoh merepek lah aku dalam blog aku sendiri tahun depan..memang kat sini je mampo merepek..pedehal ni blog aku..hahhaha..see you soon..mmuuahhh..bye2..2016 i hate u..please don't come again..most welcome 2017 please be nice like me.

Comments

Popular posts from this blog

Welcome 2016

Assalamualaikum Hampir setahun gak la tak jenguk blog ni, hmm tahun ni azam baru selepas azam-azam semua tercapai..hahah...hai tetapkan semangat..alhamdulillah..2014 tunang..2015 nikah..walaupon untuk mendirikan masjid dizaman moden ni bukan la semudah gadis-gadis pinggitan zaman dahulu kala..aku tak tau la pe kesusahan diaorangkan yang aku rasa zaman aku je walaupon umur da 3 series..haa..da 34 tahun ooii..2015 patut la orang pakat nikah sebelum GST, aku ni agak bodoh2 alang hahah walaupon..tak mengapa la itu semua dugaan masing2 kan..ko tak dapat ini, ko dapat yang lain..tidak lah Allah itu kejam..kerana mungkin perkara yang benar-benar kau nak mungkin bukan lah terbaik untuk kau..DIA Maha Mengetahui..wah..tibe2 ustazah..bukan saling mengingati tu je yang aku sematkan kat hati ni kalau give up. di akhir story..da akhir da pepanjang sangat kang ngantok nak bace..segala tindakan adalah cerminan kejayaan kite..malas kite..malas la perkara baik nak datang..bercakap buruk..yang b

PAINTING BAG

CODE BAG: BD01 HEIGHT: 40CM LENGTH: 35CM MATERIAL: COTTON CANVAS PRICE: RM 25

After 2 years

 Assalamualaikum.. rase macam tak ingat bile last upload post, tak silap sejak 2016 hahah..lame betol tapi tajuk after 2 years, yelah dua tahun yang lepas dengan covid, PKP, WFH..sejak zaman blog ni tengah hot sampai zaman tiktok pulak sekarang, tak sampi 10 tahun media sosial ni beredar. Macam aku untuk buat kerja sampingan ape je yang tak pernah aku try dan buat hahah..habis je diploma berjinak-jinak dengan dunia takaful, tengok orang buat duit dengan takaful macam senang je..rupe bukan semudah tu, dengan lepasan budak art tiba-tiba kau nak buat takaful, jaga financial planning orang hahah…serius takde siapa yang yakin beli dengan aku sepanjang setahun hahah..aku merajuk, aku buat degree amik Fine Art yelah tu jelah ngam dengan diploma aku, takkan nak buat akauntan mane celah spm pon tak pernah amik akaun sis.  Habis debuk-debak degree aku pening pitam nak keje ape..ade lah interview anta resume bagai tapi macam tak kunjung tiba jur, hahah..mase tu tak berani keje KL..mostly keje mac